5. Sınıf Matematik Kesirlerle İşlemler Testi Çöz 2025
Kesirlerle işlemler, matematikte temel kavramlardan biri olup, sayıların farklı birimlerle ifade edilmesi konusunda önemli bir rol oynar. Kesirlerin toplama, çıkarma, çarpma ve bölme işlemleri ile ilgili kazanımlar, öğrencilerin matematiksel düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Bu test, 5. sınıf seviyesindeki öğrencilerin kesirlerle ilgili bilgi ve becerilerini pekiştirmeleri amacıyla hazırlanmıştır. Sorular, gerçek yaşam problemleriyle zenginleştirilmiş olup, öğrencilerin günlük hayatta kesirleri nasıl kullanabileceklerini anlamalarına da katkı sağlayacaktır. Haydi, kesirlerle işlemler konusundaki bilgilerinizi bu testle sınayalım!
Test Soruları
- (frac{3}{4} + frac{1}{4}) işleminin sonucu nedir?
A) (frac{4}{4})
B) (frac{1}{2})
C) (frac{1}{1})
D) (frac{1}{4}) - (frac{7}{8} – frac{3}{8}) işleminin sonucu nedir?
A) (frac{1}{2})
B) (frac{4}{8})
C) (frac{1}{8})
D) (frac{1}{4}) - (frac{2}{3} times frac{3}{5}) işleminin sonucu nedir?
A) (frac{6}{15})
B) (frac{1}{5})
C) (frac{2}{5})
D) (frac{1}{3}) - Bir pizza dört eşit parçaya bölünmüştür. Ali pizzanın (frac{3}{4})’ünü yedi. Geriye kaç dilim kaldı?
A) (frac{1}{4})
B) (frac{2}{4})
C) (frac{3}{4})
D) (frac{1}{2}) - (frac{5}{6} div frac{1}{3}) işleminin sonucu nedir?
A) (frac{5}{18})
B) (frac{3}{6})
C) (frac{5}{3})
D) (frac{1}{2}) - (frac{4}{9}) ve (frac{5}{9}) kesirlerini toplayınız. Sonuç nedir?
A) (frac{1}{1})
B) (frac{9}{9})
C) (frac{8}{9})
D) (frac{5}{18}) - (frac{1}{2}) kesirini (frac{3}{4}) ile çarparsak sonuç ne olur?
A) (frac{3}{8})
B) (frac{1}{4})
C) (frac{3}{6})
D) (frac{2}{8}) - (frac{2}{5}) kesirini 2 ile çarparsak sonuç ne olur?
A) (frac{4}{5})
B) (frac{2}{10})
C) (frac{2}{5})
D) (frac{5}{5}) - (frac{3}{4}) ile (frac{2}{3}) kesirlerini çarptığımızda sonuç nedir?
A) (frac{6}{12})
B) (frac{1}{2})
C) (frac{1}{4})
D) (frac{1}{3}) - (frac{7}{10} – frac{2}{5}) işleminin sonucu nedir?
A) (frac{3}{10})
B) (frac{5}{10})
C) (frac{1}{10})
D) (frac{2}{10})
Cevap Anahtarı
- C
- A
- C
- A
- C
- B
- A
- A
- B
- A